Mark Zuckerberg detaliază măsurile împotriva știrilor false

de: Alexandru Puiu
21 11. 2016

Facebook trece printr-o perioadă dificilă și este de apreciat faptul că Mark Zuckerberg a decis că este momentul să nu se mai ascundă după deget când vine vorba de știrile false propagate pe rețeaua socială.

La scurt timp după publicarea rezultatelor alegerilor din Statele Unite, au apărut mai multe rapoarte care au confirmat influența știrilor false asupra performanței lui Donald Trump. În contextul în care un studiu a confirmat că peste 50% dintre americani își iau știrile de pe Facebook, a devenit evident faptul că informațiile mincinoase de pe rețeaua socială sunt foarte eficiente în influențarea electoratului.

Partea incredibil de ciudată a venit la câteva zile după alegeri, când Mark Zuckerberg a afirmat cât se poate de senin că este imposibil ca Facebook să fi influențat alegerile, mai ales în contextul în care, 99% dintre știrile de pe rețeaua socială sunt corecte și adevărate, din surse verificate. Între timp, mai multe zvonuri din interiorul consiliului director al companiei americane a confirmat că opinia generală era cu totul alta. Unii s-au aruncat chiar să afirme că a existat o soluție foarte bine definită la problema știrilor false, dar s-a optat pentru neimplementarea ei.

Detaliile din trecut contează însă mai puțin, având în vedere că, la această oră, Mark Zuckerberg a decis să aibă o atitudine complet diferită față de acum câteva săptămâni. Mai mult decât atât, acesta a anunțat câteva soluții pentru combaterea problemei știrilor defectuoase.

În primul rând, inginerii Facebook lucrează activ la combaterea problemei știrilor false de pe rețeaua socială. După ce în urmă cu câteva zile aflam că Facebook și Google nu vor mai afișa reclame pe site-urile cu știri false, finanțându-le indirect, Zuckerberg a anunțat un nou algoritm de blocare a lor. Acesta va avea în vedere știrile marcate ca fiind false de către utilizatori și va încerca să devină din ce în ce mai bun în mod automat. În plus, se va începe un program de colaborare cu jurnaliști și companii terțe pentru verficarea, marcarea și eliminarea știrilor false. În plus, va deveni mult mai simplu să marcați știri ca fiind false.